- یدک کش یاب
- مرکز مقالات
- اگه دمای موتور بره بالا ولی چراغ هشدار روشن نشه چکار کنم
اگه دمای موتور بره بالا ولی چراغ هشدار روشن نشه چکار کنم
خلاصه
1404/04/18
بالا رفتن دمای موتور بدون روشن شدن چراغ هشدار، یک وضعیت خطرناک است که میتواند به موتور آسیب جدی برساند. در ایران، با توجه به شرایط خاص آب و هوا و ترافیک، این مسئله میتواند بی
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
بالا رفتن دمای موتور بدون روشن شدن چراغ هشدار، یک وضعیت خطرناک است که میتواند به موتور آسیب جدی برساند. در ایران، با توجه به شرایط خاص آب و هوا و ترافیک، این مسئله میتواند بیشتر رخ دهد. در اینجا چند اقدام وجود دارد که میتوانید انجام دهید:
**1. توقف فوری و ایمن:**
* **در اولین فرصت، خودرو را در یک جای امن و دور از ترافیک متوقف کنید.** از توقف در کنار جادههای باریک یا مکانهای پرخطر خودداری کنید.
* **موتور را خاموش نکنید!** خاموش کردن ناگهانی موتور میتواند باعث آسیب بیشتر شود. اجازه دهید موتور درجا کار کند تا خنک شود.
* **کاپوت را باز کنید.** این کار به خروج گرما کمک میکند.
**2. بررسی اولیه:**
* **مراقب باشید!** بخار یا مایعات داغ ممکن است از رادیاتور یا موتور خارج شوند. از تماس مستقیم با قطعات داغ خودداری کنید.
* **سطح مایع خنککننده (آب رادیاتور) را بررسی کنید.** اگر سطح آن پایین است، احتمالاً نشتی وجود دارد. (در صورت امکان با احتیاط در رادیاتور را باز کنید و آب رادیاتور بریزید)
* **وضعیت تسمهها را بررسی کنید.** اطمینان حاصل کنید که تسمه پروانه (تسمه دینام) سالم است و درست کار میکند.
* **فن رادیاتور را بررسی کنید.** مطمئن شوید که فن در حال کار است.
**3. خنک کردن موتور:**
* **اگر سطح آب رادیاتور پایین است و آب در دسترس دارید، به آرامی و کم کم به رادیاتور آب اضافه کنید.** از ریختن آب سرد روی موتور داغ خودداری کنید، زیرا این کار میتواند باعث ترک خوردگی بلوک موتور شود.
* **اجازه دهید موتور به مدت 20-30 دقیقه خنک شود.**
**4. عیبیابی:**
* **بعد از خنک شدن موتور، سعی کنید علت بالا رفتن دما را پیدا کنید.** برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:
* **نشتی در سیستم خنککننده:** شلنگها، رادیاتور، واتر پمپ، و ... را بررسی کنید.
* **خرابی ترموستات:** اگر ترموستات گیر کرده باشد، ممکن است جریان آب به رادیاتور مسدود شود.
* **خرابی واتر پمپ:** اگر واتر پمپ به درستی کار نکند، آب به درستی در سیستم خنککننده گردش نمیکند.
* **گرفتگی رادیاتور:** رسوبات و زنگزدگی میتوانند باعث گرفتگی رادیاتور شوند.
* **خرابی فن رادیاتور:** اگر فن کار نکند، رادیاتور به درستی خنک نمیشود.
* **مشکل در سیستم برق:** ممکن است سنسور دما یا سیمکشی آن مشکل داشته باشد و چراغ هشدار را روشن نکند.
* **اگر نمیتوانید علت را پیدا کنید، با یک مکانیک تماس بگیرید.**
**5. تعمیر و نگهداری:**
* **در اسرع وقت به یک مکانیک مراجعه کنید تا علت اصلی مشکل را پیدا و رفع کند.**
* **به طور منظم سطح مایع خنککننده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید.**
* **سیستم خنککننده را به طور دورهای سرویس کنید (شستشوی رادیاتور، تعویض ترموستات و ...).**
* **از مایع خنککننده مناسب (ضد یخ) استفاده کنید.**
**نکات مهم:**
* **هرگز درپوش رادیاتور را در حالی که موتور داغ است باز نکنید.** فشار داخل رادیاتور میتواند باعث فوران آب داغ و سوختگی شدید شود.
* **اگر دود یا بخار از موتور خارج میشود، فوراً موتور را خاموش کنید و از خودرو دور شوید.**
* **اگر تجربه کافی ندارید، سعی نکنید تعمیرات پیچیده را خودتان انجام دهید.**
* **به طور منظم آمپر آب ماشین رو چک کنید و به علائم هشدار دهنده توجه کنید.**
**در مورد چراغ هشدار:**
* **اگر چراغ هشدار روشن نمیشود، احتمالاً سنسور دما، سیمکشی، یا خود چراغ مشکل دارد.** این موضوع باید توسط یک برقکار خودرو بررسی شود.
با رعایت این نکات، میتوانید از آسیب جدی به موتور خودروی خود جلوگیری کنید و سفری ایمن داشته باشید.
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
**1. توقف فوری و ایمن:**
* **در اولین فرصت، خودرو را در یک جای امن و دور از ترافیک متوقف کنید.** از توقف در کنار جادههای باریک یا مکانهای پرخطر خودداری کنید.
* **موتور را خاموش نکنید!** خاموش کردن ناگهانی موتور میتواند باعث آسیب بیشتر شود. اجازه دهید موتور درجا کار کند تا خنک شود.
* **کاپوت را باز کنید.** این کار به خروج گرما کمک میکند.
**2. بررسی اولیه:**
* **مراقب باشید!** بخار یا مایعات داغ ممکن است از رادیاتور یا موتور خارج شوند. از تماس مستقیم با قطعات داغ خودداری کنید.
* **سطح مایع خنککننده (آب رادیاتور) را بررسی کنید.** اگر سطح آن پایین است، احتمالاً نشتی وجود دارد. (در صورت امکان با احتیاط در رادیاتور را باز کنید و آب رادیاتور بریزید)
* **وضعیت تسمهها را بررسی کنید.** اطمینان حاصل کنید که تسمه پروانه (تسمه دینام) سالم است و درست کار میکند.
* **فن رادیاتور را بررسی کنید.** مطمئن شوید که فن در حال کار است.
**3. خنک کردن موتور:**
* **اگر سطح آب رادیاتور پایین است و آب در دسترس دارید، به آرامی و کم کم به رادیاتور آب اضافه کنید.** از ریختن آب سرد روی موتور داغ خودداری کنید، زیرا این کار میتواند باعث ترک خوردگی بلوک موتور شود.
* **اجازه دهید موتور به مدت 20-30 دقیقه خنک شود.**
**4. عیبیابی:**
* **بعد از خنک شدن موتور، سعی کنید علت بالا رفتن دما را پیدا کنید.** برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:
* **نشتی در سیستم خنککننده:** شلنگها، رادیاتور، واتر پمپ، و ... را بررسی کنید.
* **خرابی ترموستات:** اگر ترموستات گیر کرده باشد، ممکن است جریان آب به رادیاتور مسدود شود.
* **خرابی واتر پمپ:** اگر واتر پمپ به درستی کار نکند، آب به درستی در سیستم خنککننده گردش نمیکند.
* **گرفتگی رادیاتور:** رسوبات و زنگزدگی میتوانند باعث گرفتگی رادیاتور شوند.
* **خرابی فن رادیاتور:** اگر فن کار نکند، رادیاتور به درستی خنک نمیشود.
* **مشکل در سیستم برق:** ممکن است سنسور دما یا سیمکشی آن مشکل داشته باشد و چراغ هشدار را روشن نکند.
* **اگر نمیتوانید علت را پیدا کنید، با یک مکانیک تماس بگیرید.**
**5. تعمیر و نگهداری:**
* **در اسرع وقت به یک مکانیک مراجعه کنید تا علت اصلی مشکل را پیدا و رفع کند.**
* **به طور منظم سطح مایع خنککننده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید.**
* **سیستم خنککننده را به طور دورهای سرویس کنید (شستشوی رادیاتور، تعویض ترموستات و ...).**
* **از مایع خنککننده مناسب (ضد یخ) استفاده کنید.**
**نکات مهم:**
* **هرگز درپوش رادیاتور را در حالی که موتور داغ است باز نکنید.** فشار داخل رادیاتور میتواند باعث فوران آب داغ و سوختگی شدید شود.
* **اگر دود یا بخار از موتور خارج میشود، فوراً موتور را خاموش کنید و از خودرو دور شوید.**
* **اگر تجربه کافی ندارید، سعی نکنید تعمیرات پیچیده را خودتان انجام دهید.**
* **به طور منظم آمپر آب ماشین رو چک کنید و به علائم هشدار دهنده توجه کنید.**
**در مورد چراغ هشدار:**
* **اگر چراغ هشدار روشن نمیشود، احتمالاً سنسور دما، سیمکشی، یا خود چراغ مشکل دارد.** این موضوع باید توسط یک برقکار خودرو بررسی شود.
با رعایت این نکات، میتوانید از آسیب جدی به موتور خودروی خود جلوگیری کنید و سفری ایمن داشته باشید.
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
معرفی یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
یدک کش امداد خودرو

امداد خودرو گواتر چابهار نگور کنارک راسک زرآباد ک...
چابهار
شرکت حمل و نقل

یدک کش، جرثقیل، چرخگیر، امداد خودرو، در معالی آباد...
شیراز
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
سایر مطالب آموزشی سایت یدک کش یاب :
- چطور بفهمم بنزین تموم شده یا مشکل دیگهای هست
- اگه صدای ضربه از زیر ماشین بیاد لازمه توقف کنم
- برای سرد کردن موتور باید کاپوت رو باز بذارم یا نه
- چطور بفهمم فن رادیاتور کار میکنه یا نه
- وقتی فرمون میلرزه باید فوراً توقف کنم
- ماشینم تو سرازیری خاموش شده چجوری ایمن نگهش دارم
- اگه بخوام کمک بگیرم ولی لوکیشن ندارم چطور موقعیتم رو بگم
- موقع تعویض چرخ جک رو کجا زیر ماشین قرار بدم
- اگر لاستیک ترکید تعویضش تو شیب خطر داره
- چطور بفهمم نشت بنزین دارم یا نه
- اگه دنده جا نمیره باید ماشین رو بکشم کنار یا حرکت بدم
معرفی نرم افزارهای کاربردی: