- یدک کش یاب
- مرکز مقالات
- اگر لاستیکها به طور غیرعادی سایش پیدا کنند چطور باید بررسی کنم که مشکل از کجاست
اگر لاستیکها به طور غیرعادی سایش پیدا کنند چطور باید بررسی کنم که مشکل از کجاست
خلاصه
1404/05/05
سایش غیرعادی لاستیکها میتواند نشانهای از مشکلات مختلف در سیستم تعلیق، فرمان، یا حتی خود لاستیکها باشد. برای بررسی این موضوع در ایران، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید: **
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
سایش غیرعادی لاستیکها میتواند نشانهای از مشکلات مختلف در سیستم تعلیق، فرمان، یا حتی خود لاستیکها باشد. برای بررسی این موضوع در ایران، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
**1. بررسی ظاهری و شناسایی نوع سایش:**
* **سایش در لبههای بیرونی یا داخلی:**
* احتمالاً مشکل در میزان کمبر (Camber) یا توازی چرخها (Toe) وجود دارد.
* **سایش در مرکز لاستیک:**
* احتمالاً لاستیک بیش از حد باد شده است.
* **سایش در دو طرف لاستیک (لبهها):**
* احتمالاً لاستیک کم باد شده است.
* **سایش ناهموار (مثلاً سایش یک طرفه در یک لبه یا ایجاد حالت دندانهدار):**
* احتمالاً مشکل در بالانس چرخها، کمک فنرها، یا بوشهای سیستم تعلیق وجود دارد.
* **سایش لکهای:**
* احتمالاً مشکل در ترمزها (قفل کردن چرخها) یا سیستم ABS وجود دارد.
**2. بررسی فشار باد لاستیکها:**
* مطمئن شوید که فشار باد لاستیکها مطابق با مقادیر توصیه شده توسط سازنده خودرو باشد. این اطلاعات معمولاً روی برچسبی در داخل درب راننده یا در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است.
**3. بررسی بالانس چرخها:**
* اگر در سرعتهای بالا لرزش در فرمان یا اتاق خودرو احساس میکنید، احتمالاً چرخها نیاز به بالانس دارند. به یک آپاراتی معتبر مراجعه کنید تا چرخها را بالانس کند.
**4. بررسی سیستم تعلیق:**
* **کمک فنرها:**
* به کمک فنرها نگاه کنید تا نشتی روغن یا علائم آسیبدیدگی نداشته باشند.
* با فشار دادن روی هر گوشه خودرو، میزان بازگشت فنر را بررسی کنید. اگر خودرو بیش از حد بالا و پایین برود یا صداهای غیرعادی بشنوید، احتمالاً کمک فنرها فرسوده شدهاند.
* **بوشها و اتصالات:**
* بوشهای سیستم تعلیق را از نظر پارگی، ترک خوردگی یا لقی بررسی کنید.
* اتصالات سیستم تعلیق را از نظر زنگ زدگی و آسیبدیدگی بررسی کنید.
* **سیستم فرمان:**
* فرمان را به آرامی بچرخانید و به دنبال صداهای غیرعادی یا لقی بیش از حد باشید.
* میلههای فرمان و سیبکها را از نظر آسیبدیدگی و لقی بررسی کنید.
**5. مراجعه به متخصص جلوبندی و میزان فرمان:**
* اگر پس از بررسیهای اولیه، مشکل را پیدا نکردید، حتماً به یک متخصص جلوبندی و میزان فرمان مراجعه کنید. او میتواند با استفاده از تجهیزات تخصصی، زوایای چرخها (کمبر، کستر، توازی) را بررسی و تنظیم کند و همچنین مشکلات سیستم تعلیق و فرمان را تشخیص دهد.
* در ایران، تعمیرگاههای تخصصی جلوبندی و میزان فرمان زیادی وجود دارند که میتوانید با جستجو در اینترنت یا پرس و جو از دوستان و آشنایان، یک تعمیرگاه معتبر پیدا کنید.
**نکات مهم:**
* **ایمنی:** همیشه هنگام بررسی خودرو، نکات ایمنی را رعایت کنید. از جک مناسب استفاده کنید و خودرو را روی سطح صاف و محکم قرار دهید.
* **ابزار مناسب:**
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
**1. بررسی ظاهری و شناسایی نوع سایش:**
* **سایش در لبههای بیرونی یا داخلی:**
* احتمالاً مشکل در میزان کمبر (Camber) یا توازی چرخها (Toe) وجود دارد.
* **سایش در مرکز لاستیک:**
* احتمالاً لاستیک بیش از حد باد شده است.
* **سایش در دو طرف لاستیک (لبهها):**
* احتمالاً لاستیک کم باد شده است.
* **سایش ناهموار (مثلاً سایش یک طرفه در یک لبه یا ایجاد حالت دندانهدار):**
* احتمالاً مشکل در بالانس چرخها، کمک فنرها، یا بوشهای سیستم تعلیق وجود دارد.
* **سایش لکهای:**
* احتمالاً مشکل در ترمزها (قفل کردن چرخها) یا سیستم ABS وجود دارد.
**2. بررسی فشار باد لاستیکها:**
* مطمئن شوید که فشار باد لاستیکها مطابق با مقادیر توصیه شده توسط سازنده خودرو باشد. این اطلاعات معمولاً روی برچسبی در داخل درب راننده یا در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است.
**3. بررسی بالانس چرخها:**
* اگر در سرعتهای بالا لرزش در فرمان یا اتاق خودرو احساس میکنید، احتمالاً چرخها نیاز به بالانس دارند. به یک آپاراتی معتبر مراجعه کنید تا چرخها را بالانس کند.
**4. بررسی سیستم تعلیق:**
* **کمک فنرها:**
* به کمک فنرها نگاه کنید تا نشتی روغن یا علائم آسیبدیدگی نداشته باشند.
* با فشار دادن روی هر گوشه خودرو، میزان بازگشت فنر را بررسی کنید. اگر خودرو بیش از حد بالا و پایین برود یا صداهای غیرعادی بشنوید، احتمالاً کمک فنرها فرسوده شدهاند.
* **بوشها و اتصالات:**
* بوشهای سیستم تعلیق را از نظر پارگی، ترک خوردگی یا لقی بررسی کنید.
* اتصالات سیستم تعلیق را از نظر زنگ زدگی و آسیبدیدگی بررسی کنید.
* **سیستم فرمان:**
* فرمان را به آرامی بچرخانید و به دنبال صداهای غیرعادی یا لقی بیش از حد باشید.
* میلههای فرمان و سیبکها را از نظر آسیبدیدگی و لقی بررسی کنید.
**5. مراجعه به متخصص جلوبندی و میزان فرمان:**
* اگر پس از بررسیهای اولیه، مشکل را پیدا نکردید، حتماً به یک متخصص جلوبندی و میزان فرمان مراجعه کنید. او میتواند با استفاده از تجهیزات تخصصی، زوایای چرخها (کمبر، کستر، توازی) را بررسی و تنظیم کند و همچنین مشکلات سیستم تعلیق و فرمان را تشخیص دهد.
* در ایران، تعمیرگاههای تخصصی جلوبندی و میزان فرمان زیادی وجود دارند که میتوانید با جستجو در اینترنت یا پرس و جو از دوستان و آشنایان، یک تعمیرگاه معتبر پیدا کنید.
**نکات مهم:**
* **ایمنی:** همیشه هنگام بررسی خودرو، نکات ایمنی را رعایت کنید. از جک مناسب استفاده کنید و خودرو را روی سطح صاف و محکم قرار دهید.
* **ابزار مناسب:**
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
معرفی یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
یدک کش امداد خودرو

امداد خودرو گواتر چابهار نگور کنارک راسک زرآباد ک...
چابهار
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
سایر مطالب آموزشی سایت یدک کش یاب :
- اگه ماشین در دمای بالا از کنترل خارج بشه چطور میتوانم مطمئن بشم که خطری وجود نداره
- اگه هنگام رانندگی در شب دیدم خیلی کم شده آیا باید چراغها رو تنظیم کنم یا نه
- اگر چرخها درست تراز نباشند چطور متوجه بشم که دچار مشکل شدند
- اگر ماشین در هوای بارانی کنترل خودش رو از دست بده باید از چه تکنیکهایی برای حفظ تعادل استفاده کنم
- اگر هنگام ترمز کردن احساس لرزش یا ضربه داشته باشم چطور باید به آن واکنش نشان دهم
- اگر ماشین جوش آورد و رادیاتور فشار زیاد پیدا کرد چطور میتوانم از آسیب بیشتر جلوگیری کنم
- اگر ماشین از مسیر منحرف بشه بهترین راه برای اصلاح جهت چیه
- اگر ماشین روی دور بالایی گیر کرده باید دندهها رو عوض کنم یا نه
- اگر ماشین به سرعت نمیرود ممکنه مشکل از شمعها یا فیلتر هوا باشه
- اگه ماشین توی شیب گیر کرده و به عقب میره چه باید بکنم
- اگر هنگام رانندگی روغن ماشین تمام بشه باید ماشین رو خاموش کنم یا نه
معرفی نرم افزارهای کاربردی: