- یدک کش یاب
- مرکز مقالات
- اگر بخار از کاپوت بلند بشه ولی چراغ دما خاموش باشه چکار کنم
اگر بخار از کاپوت بلند بشه ولی چراغ دما خاموش باشه چکار کنم
خلاصه
1404/05/22
مشکل شما میتواند ناشی از چند دلیل باشد و نیاز به بررسی دقیقتر دارد. در اینجا چند احتمال و راهکار برای بررسی و رفع مشکل در ایران آورده شده است: **احتمالات:** 1. **نشتی رادی
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
مشکل شما میتواند ناشی از چند دلیل باشد و نیاز به بررسی دقیقتر دارد. در اینجا چند احتمال و راهکار برای بررسی و رفع مشکل در ایران آورده شده است:
**احتمالات:**
1. **نشتی رادیاتور یا لولههای آب:**
* **علت:** وجود سوراخ یا ترک در رادیاتور، لولههای انتقال آب، یا اتصالات آنها میتواند باعث خروج آب به صورت بخار شود، به خصوص وقتی موتور داغ است و فشار سیستم بالا میرود.
* **راهکار:**
* **بررسی ظاهری:** به دقت رادیاتور، لولهها و اتصالات را بررسی کنید تا نشانههایی از نشتی (مانند خیسی، رسوبات خشکشده ضدرنگ یا آب) پیدا کنید.
* **افزودن آب رادیاتور:** اگر سطح آب رادیاتور پایین است، به آرامی آب مقطر اضافه کنید (وقتی موتور خنک است). مراقب باشید درپوش رادیاتور را با احتیاط باز کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، سریعاً به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند. تعویض رادیاتور یا لولهها ممکن است ضروری باشد.
2. **نشتی در ترموستات یا محفظه ترموستات:**
* **علت:** ترموستات وظیفه تنظیم دمای موتور را دارد. اگر محفظه ترموستات یا خود ترموستات دچار نشتی شود، آب میتواند به بیرون نشت کرده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی محل ترموستات:** محل ترموستات را (معمولاً در نزدیکی موتور و محل اتصال لولههای آب) بررسی کنید تا نشانههای نشتی را پیدا کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، به تعمیرکار مراجعه کنید. تعویض ترموستات یا محفظه آن ممکن است لازم باشد.
3. **نشتی از واتر پمپ:**
* **علت:** واتر پمپ وظیفه گردش آب در سیستم خنککننده را دارد. اگر واتر پمپ دچار نشتی شود، آب میتواند به بیرون نشت کرده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی واتر پمپ:** واتر پمپ را بررسی کنید (معمولاً در جلوی موتور قرار دارد) تا نشانههای نشتی را پیدا کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، به تعمیرکار مراجعه کنید. تعویض واتر پمپ ممکن است ضروری باشد.
4. **سرریز شدن آب رادیاتور:**
* **علت:** اگر اخیراً آب رادیاتور را بیش از حد پر کرده باشید، ممکن است هنگام گرم شدن موتور، آب اضافی از درپوش رادیاتور یا مخزن انبساط سرریز شده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی سطح آب:** سطح آب رادیاتور و مخزن انبساط را بررسی کنید. اگر بیش از حد پر است، مقداری از آن را خارج کنید.
* **توجه به نشانگرها:** به نشانگرهای سطح آب روی مخزن انبساط توجه کنید و سطح آب را بین حداقل و حداکثر نگه دارید.
5. **مشکل در درپوش رادیاتور:**
* **علت:** درپوش رادیاتور وظیفه تنظیم فشار سیستم خنککننده را دارد. اگر درپوش خراب باشد
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
**احتمالات:**
1. **نشتی رادیاتور یا لولههای آب:**
* **علت:** وجود سوراخ یا ترک در رادیاتور، لولههای انتقال آب، یا اتصالات آنها میتواند باعث خروج آب به صورت بخار شود، به خصوص وقتی موتور داغ است و فشار سیستم بالا میرود.
* **راهکار:**
* **بررسی ظاهری:** به دقت رادیاتور، لولهها و اتصالات را بررسی کنید تا نشانههایی از نشتی (مانند خیسی، رسوبات خشکشده ضدرنگ یا آب) پیدا کنید.
* **افزودن آب رادیاتور:** اگر سطح آب رادیاتور پایین است، به آرامی آب مقطر اضافه کنید (وقتی موتور خنک است). مراقب باشید درپوش رادیاتور را با احتیاط باز کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، سریعاً به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکل را برطرف کند. تعویض رادیاتور یا لولهها ممکن است ضروری باشد.
2. **نشتی در ترموستات یا محفظه ترموستات:**
* **علت:** ترموستات وظیفه تنظیم دمای موتور را دارد. اگر محفظه ترموستات یا خود ترموستات دچار نشتی شود، آب میتواند به بیرون نشت کرده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی محل ترموستات:** محل ترموستات را (معمولاً در نزدیکی موتور و محل اتصال لولههای آب) بررسی کنید تا نشانههای نشتی را پیدا کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، به تعمیرکار مراجعه کنید. تعویض ترموستات یا محفظه آن ممکن است لازم باشد.
3. **نشتی از واتر پمپ:**
* **علت:** واتر پمپ وظیفه گردش آب در سیستم خنککننده را دارد. اگر واتر پمپ دچار نشتی شود، آب میتواند به بیرون نشت کرده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی واتر پمپ:** واتر پمپ را بررسی کنید (معمولاً در جلوی موتور قرار دارد) تا نشانههای نشتی را پیدا کنید.
* **مراجعه به تعمیرکار:** در صورت مشاهده نشتی، به تعمیرکار مراجعه کنید. تعویض واتر پمپ ممکن است ضروری باشد.
4. **سرریز شدن آب رادیاتور:**
* **علت:** اگر اخیراً آب رادیاتور را بیش از حد پر کرده باشید، ممکن است هنگام گرم شدن موتور، آب اضافی از درپوش رادیاتور یا مخزن انبساط سرریز شده و بخار شود.
* **راهکار:**
* **بررسی سطح آب:** سطح آب رادیاتور و مخزن انبساط را بررسی کنید. اگر بیش از حد پر است، مقداری از آن را خارج کنید.
* **توجه به نشانگرها:** به نشانگرهای سطح آب روی مخزن انبساط توجه کنید و سطح آب را بین حداقل و حداکثر نگه دارید.
5. **مشکل در درپوش رادیاتور:**
* **علت:** درپوش رادیاتور وظیفه تنظیم فشار سیستم خنککننده را دارد. اگر درپوش خراب باشد
در سایت یدک کش یاب می توانید لیست بهترین یدک کش و امدادخودرو ها را مشاهده کنید. سایت یدک کش یاب به نشانی https://www.YadakkeshYab.ir یک سایت عالی جهت معرفی و ثبت تبلیغات یدک کش ها، امدادخودرو ها، جرثقیل می باشد. یدک کش و امدادخودرو ها می توانند در این سایت ثبت نام نموده و سپس رزومه خود را ثبت کنند.
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
معرفی یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
یدک کش امداد خودرو

امداد خودرو گواتر چابهار نگور کنارک راسک زرآباد ک...
چابهار
شرکت حمل و نقل

یدک کش، جرثقیل، چرخگیر، امداد خودرو، در معالی آباد...
شیراز
اگر شما هم یدک کش،امدادخودرو،جرثقیل،مکانیکی سیار و غیره دارید با کلیک روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «یدک کش یاب» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن یدک کش و امدادخودروها به ترتیب ستاره در سایت یدک کش یاب
مطالب پیشنهادی از سراسر وب
سایر مطالب آموزشی سایت یدک کش یاب :
- اگه وقتی ترمز میگیرم صدای جیغ بیاد باید لنتها رو عوض کنم
- اگر تسمه تایم پاره بشه ماشین کاملاً از کار میافته یا هنوز میشه روشنش کرد
- اگر ماشین توی آب عمیق بره و خاموش بشه چکار نکنم که آسیب نبینه
- اگه فرمان ماشین موقع حرکت میلرزه مشکل میتونه از بالانس چرخها باشه
- اگر هنگام عبور از دستانداز صدای ضربه بیاد باید تعلیق رو بررسی کنم
- اگه کولر ماشین باد گرم بده ممکنه گازش تموم شده باشه
- اگر در باز نمیشه و قفل گیر کرده چطور باید وارد ماشین بشم
- اگر ماشین وسط سربالایی خاموش بشه چطور باید ایمن نگهش دارم
- اگه ماشینم با بنزین سوپر بهتر کار میکنه یعنی با بنزین معمولی مشکلی داره
- اگر چراغ روغن روشن بشه و خاموش نشه باید فوراً متوقف بشم
- اگه صدای تیک تیک از موتور میاد چطور میتونم بفهمم مشکل چیه
معرفی نرم افزارهای کاربردی: